Dubai, glamour stad midden in de woestijn

De reis is begonnen!

Eindelijk is het dan zover! Onze langverwachte reis naar Azie is begonnen. Na 3 uur slaap begon onze reis op 2 ov fietsen. Slaperig fietsten we richting station, waar we precies op tijd aankwamen. Alles verliep prima en al gauw zaten we op de zes uur durende vlucht naar Dubai. Hoewel ik geen fan ben van vliegen, keek ik mijn ogen uit. Door het heldere uitzicht waren de spectaculaire bergen in Oost Turkije goed te bewonderen. Langzaam werd het landschap bruiner en dorrer, tot er niets meer was dan woestijn. En opeens verrezen vanuit de woestijn enorme wolkenkrabbers in vormen die overgenomen leken te zijn uit science fiction films. We waren in Dubai!

Dubai, een stad van extremen

Mensen in Dubai houden van glitter en glamour. Constant rijden de duurste auto's voorbij. En werkelijk alles glittert, zelfs de palmbomen. Toen we vroegen waar het centrum was werden we doorverwezen naar The Mall of Dubai, een gigantisch winkelcentrum inclusief attracties waaronder een aquarium. A la Hoog Catharijne, maar wel een uur lopen om vanaf de metro door het winkelcentrum in de buitenlucht te komen.

Mensen in Dubai houden van extremen, Hypermoderne zakenmannen en vrouwen, maar ook veel vrouwen in Burkas en mannen in traditionele klederdracht.

En dan eindelijk: Nepal!

Na de nacht te hebben doorgebracht op het vliegveld in Dubai namen we de ochtend erop een vlucht naar Kathmandu. Na de vier uur durende vlucht moesten we nog een uur in de rij wachten voor we daadwerkelijk het land in konden. In de rij voor de het visum raakten we in gesprek met een vrolijke man uit Saudi Arabia. Hij dacht dat ik en mijn vriend familie waren, maar niet alleen wij, ook het finse meisje dat achter ons stond vond hij heel erg op ons lijken. Wat Aziaten betreft lijken wij westerlingen ook allemaal op elkaar.

Eerste indruk van Nepal: hele vriendelijke mensen. Ook deed Kathmandu me een beetje denken aan Marokko. Alleen over de dhal bat die ik heb gegeten kan een pagina volgeschreven. Verrukelijk. Elk igredient had veel smaak.

Een uitgebreider verslag volgt en hopelijk en foto's kun je vinden onder het tabblad 'foto's'.

Veel liefs,

Nevena

Zoran

Sa velikim interesovanjem pratim tvoj blog. Jedva ?ekam nastavak. Fotografije su super.
With great interest I follow your blog. I am eagerly waiting for the next. Photos are great.

Mariesse

.. En nog even Dubai meegepikt ook! Geniet er van! :-)

Vesna

Super ti je ideja da istrazis tako zanimljiv i neobican deo sveta.

Uzivaj

Vesna

nadam se da sam uspela da ti posaljem poruku

Bato

Nevena, ovaj pocetak je super. Nadam se da ce ti se putovanje nastaviti isto tako uspjaesno. PUNO POZDRAVA.